درمان فشار خون بالا به کمک ژل رویال

 

فشار خون بالا یکی از بیماری های شایع در عصر جدید است. فشار خون بالا بدین معنی است که خون با نیروی اضافی در رگ های خونی حرکت می کند. اگر این بیماری جدی گرفته نشده و برای درمان آن اقدام نشود، خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. همچنین احتمال ابتلا به شریان های آسیب دیده افزایش پیدا می کند و می تواند به ارگان هایی مانند کلیه ها، مغز و چشم شما آسیب برساند. یکی از روش های درمان فشار خون، استفاده از ژل رویال است. این ماده به خوبی می تواند به درمان این بیماری کمک کند.
درصد بالایی از مردم دنیا به فشارخون بالا مبتلا هستند؛ اما بسیاری از این افراد حتی از بیماری خود اطلاعی هم ندارند. به همین منظور تست های دوره ای و توجه به علائم فشار خون بالا، از جمله مواردی است که یم تواند به سلامتی شما کمک کند. شاید بد نباشد قبل از اینکه به فشار خون میتلا شوید، کمی به فکر پیشگیری از این بیماری باشید.

ژل رویال بیش از آنکه به عنوان یک ماده درمان کننده فشارخون بالا شناخته شود، به عنوان ماده ای پیشگیرانه در این زمینه مورد توجه بوده و هست. مصرف مکمل هایی مانند ژل رویال می تواند راه بسیار خوبی برای جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا و شرایط بحرانی این بیماری باشد.

در این مطلب تلاش شده تا به اثرات ژل رویال برای درمان فشار خون اشاره شود. خوشبختانه تحقیقات علمی فراوانی در این زمینه وجود دارد. با این حال مشاهدات نیز حاکی از اثرگذاری ژل رویال بر روی درمان فشار خون بالا است. اگر به این بیماری مبتلا هستید یا یکی از نزدیکانتان به این بیماری مبتلا شده، مطالب زیر می تواند برای شما مفید باشد.


چرا ژل رویال برای درمان فشار خون بالا مفید است؟
ژل رویال ثروتمندترین منبع طبیعی ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک است که باعث کاهش استرس می شود. همچنین سایر ویتامین های گروه B به علاوه ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E را برای انسان به ارمغان می آورد. ژل رویال همچنین 20 اسید آمینه به ویژه اسیدهای چرب ضروری را تأمین می کند. مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، روی، آهن و منگنز نیز در ژل رویال وجود دارند.
همچنین ژل رویال منبع استیل کولین بوده که یک انتقال دهنده عصبی است. استیل کولین در تنظیم فشار خون دخالت می کند. به علاوه، پلی فنول های فلاونوئید آنتی اکسیدانی که باعث بهبود خاصیت ارتجاعی شریانی می شوند نیز از جمله موادی هستند که در ژل رویال برای درمان فشار خون مفید به نظر می رسند. همه این موارد به تنظیم فشار خون کمک می کنند؛ اما در تحقیقات به نظر می رسید ماده اصلی که اثرات خاصی بر روی درمان فشار خون بالا می گذارد، به موارد دیگری مرتبط است.
گروهی از محققان ژاپنی سرانجام در آزمایش های متعدد خود دریافتند که ماده ژل رویال می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. این محققان دریافتند که در بین این مؤلفه های ژل رویال، ترکیبات اصلی که بیشترین میزان اثرگذاری را در کاهش فشار خون دارند، زنجیره های کوتاه اسیدهای آمینه معروف به «پپتیدها» هستند. وظیفه اصلی آنها مسدود کردن اثرات ACE یا «آنزیم تبدیل آنژیوتانسین» است.
اگر نمی دانید ACE چیست، باید به صورت خلاصه توضیح دهیم که ACE یک محدود کننده قدرتمند است که می تواند رگ های خونی را خفه کند. هنگامی که رگ های خونی توسط ACE خفه می شوند، فشاری به رگ ها وارد می شود که عاملی برای ایجاد فشارخون خواهد بود.
با مصرف ماده ژل رویال، اجزای پپتید آن می توانند باعث شوند که ACE چنگال خود را از روی رگ های خونی شل کرده و گشاد شود. در نتیجه، خون می تواند آزادانه به حالت عادی برگردد. آزمایش های مختلفی هم بر روی نمونه های موش آزمایشگاهی و هم بر روی نمونه های انسانی انجام شده که همگی نتایجی مبنی بر اثر گذاری ژل رویال به منظور کاهش فشار خون بالا داشته اند.
یک راه دیگر نیز وجود دارد که ژل رویال می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. این راه با جلوگیری از اثرات «رنین» صورت می پذیرد که هورمون و آنزیمی است که در کلیه پردازش می شود. در این زمینه نیز تحقیقاتی صورت گرفته با این حال نیاز به بررسی های بیشتری وجود دارد.

آزمایش واقعی انجام شده در پژوهشکده ژاپنی شامل گروهی از افراد منتخب بود که فشار خون بالا داشتند. در طی سه ماه مطالعه توسط محققان، آنها ژل رویال را به رژیم غذایی افراد اضافه کرده و از نزدیک در مورد تغییرات فشار خون بررسی انجام دادند. در نتیجه این آزمایش، همه شرکت کنندگان فشار خون خفیف خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده بودند. حتی یک مورد که تاثیر خاصی بر روی فشار خون او به وجود نیامده باشد نیز گزارش نشده است.
آنچه که مشخص است ژل رویال به دلایل مختلفی می تواند بر روی فشار خون بالا اثر بگذارد. این موضوع نه تنها در پژوهش های علمی به ویژه در دانشگاه های کشورهای شرقی به اثبات رسیده است، بلکه به صورت عملی نیز بسیاری از افرادی که از ژل رویال برای درمان فشار خون استفاده کرده اند، شاهد کاهش فشار خون بالای خود بوده اند.

چند نکته برای مصرف ژل رویال به منظور کاهش فشار خون بالا
قبل از شروع مصرف ژل رویال به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش فشار خون، باید اطمینان حاصل کنید که محصولی که قصد مصرف آن را دارید، تازه است. همچنین به دلیل شرایط خاص نگهداری ژل رویال طبیعی و تازه، باید از نحوه نگهداری آن اطمینان داشته باشید.
اگر از پودر ژل رویال یا عسل ژل رویال استفاده می کنید، از برندی خرید کنید که مطمئن هستید شرایط لازم نگهداری را قبل از فراوری ژل رویال در نظر گرفته است. همچنین مطمئن شوید روش های پودر کردن ژل رویال به صورت علمی انجام شده باشد.
دوز مصرفی ژل رویال برای درمان فشار خون متفاوت است. با این حال برخی از پزشکان مقادیری بین 200 تا 600 میلی گرم ژل رویال تازه در هر روز را توصیه می کنند.
اگر برای بار اول از ژل رویال استفاده می کنید، بهتر است با دوزهای کم شروع کرده و اثرات آن را روی بدن خود امتحان کنید. به مرور زمان می توانید از دوز بیشتری استفاده کنید.
گذشته از دوز، مصرف ژل رویال با معده خالی به نظر می رسد بهترین روش برای استفاده از این ماده به منظور درمان فشار خون باشد. به نظر می رسد شکم پر باعث می شود که بدن شما تمامی مواد مغذی ژل رویال را جذب نکند.

تحقیقات علمی و همینطور شواهد نشان می دهند که ژل رویال اثرات خوبی بر روی درمان فشار خون بالا دارند. مواد درونی مختلفی که در ژل رویال قرار گرفته کمک می کنند تا مشکلاتی که منجر به افزایش فشار خون می شود برطرف شده و در نتیجه فشار خون درمان شود. پیشنهاد می کنیم در کنار روش های مختلف درمانی، ژل رویال را نیز مورد استفاده قرار دهید.